سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شوخی، کینه به بار می آورد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خود به فرزندش حسن علیه السلام ـ]
 
دوشنبه 86 آذر 5 , ساعت 11:46 صبح

خوانندگان فرهیخته و گرانمایه را درود می گوییم.

در کوتاه مجال هم‌سنخی با همراهان ادب‏دوست و باریک‏بین و سخن‏سنج بهتر آن دیدم تا از خرمن انبوه نگاشته ها و نبشته های استاد ادب پارسی میر جلال ادین کزازی خوشه ای برچینیم و بر پاره‌ای از نوشته‌های ایشان از این دید که «آب دریا را اگر نتوان کشید     هم به قدر تشنگی باید چشید» نیم‌نگاهی افکنیم .

باشد که خوانندگان گرامی را پسندیده و دلپذیر آید.

kazzazi 03

آب و آینه (مجموعه مقاله) ـ نشر آیدین

جستارهایی است در ادب و فرهنگ که پهنه ای از ادب و فرهنگ و اندیشه ایرانی را در بر می گیرد و در آن ، زمینه هایی گوناگون از اسطوره شناسی و باورهای باستانی تا ادب کودکان کاویده شده است. این جستارها در  در مجله ها و نشریه های دانشگاهی و فرهنگی، پراکنده، به چاپ رسیده بوده است.

 

از گونه ای دیگر (شاهنامه شناسی) ـ نشر مرکز

"از گونه ای دیگر" مجموعه ای فراهم آمده از چهار جستار یا مقاله است که همگی در زمینه فرهنگ و ادب نوشته شده اند. گفتارهای این دفتر که برخی از آنها برای اولین بار در این اثر به چاپ رسیده اند و بعضی پیش تر در گاهنامه ها نشر شده اند ، در چند زمینه پیوسته با هم و جملگی بر زمینه فرهنگ ایرانی و میراث معنوی آن است.

بیکران سبز (دفتر شعر) ـ نشر مرکز

"بیکران سبز" گزیده ای از سروده های دکتر کزازی است.

پارسا و ترسا (عطارشناسی)ـ انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی

"پارسا و ترسا" گزارشی است از داستان شیخ صنعان ، عطار. این چامه که از دشوارترین و پیچیده ترین چامه های خاقانی است ، توسط دکتر کزازی از سه دیدگاه ویژه واژه شناسی ، زیباشناسی و ژرفاشناسی بررسی شده است.

 

پرنیان پندار (مجموعه مقاله) ـ نتشارات روزنه

"پرنیان پندار" مجموعه ای است از مقالات گوناگون دکتر کزازی در زمینه های متنوع فرهنگی و ادبی که جملگی در ماهنامه ها به چاپ رسیده اند. پرنیان پندار ، سی و دو جستار یا مقاله را در برمی گیرد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ