سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ستمکار را سه نشان است : بر آنکه برتر از اوست ستم کند به نافرمانى ، و بر آن که فروتر از اوست به چیرگى و آزار رسانى ، و ستمکاران را یارى کند و پشتیبانى . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 86 آبان 30 , ساعت 7:50 عصر
استاد آواز ایران برای اولین بار در شهر دوبی، در امارات عربی متحده، به اجرای کنسرت موسیقی ایرانی می‌پردازد.
 
محمدرضا شجریان

این کنسرت با همراهی گروه آوا روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه (۲۰ و ۲۱ دسامبر) در تالار "دانشگاه آمریکایی دوبی" (AUD) برگزار می‌شود و مجید درخشانی (تار)، محمد فیروزی (عود)، سعید فرج‌پوری (کمانچه)، همایون شجریان (تنبک) و حسین رضایی نیا در آن حضور دارند.

خسرو آواز ایران، استاد محمدرضا شجریان، در طول سال های گذشته بیشتر اجراهای زنده خود را معطوف به اروپا و امریکا کرده بود و اکنون تصمیم گرفته در دوبی به روی صحنه برود. اقبالی که دوستداران شجریان در آسیا پس از سال‌ها به آن رسیده‌اند.

او و گروه آوا ماه گذشته نیز در شهر اصفهان به روی صحنه رفته بودند. این نخستین اجرای شجریان در داخل کشور و خارج از تهران پس از ۹ سال بود. گروه آوا قرار بود که در شهر تبریز نیز به اجرای برنامه بپردازد اما برگزاری این کنسرت به تحقق نرسید.

به گفته معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی علت لغو کنسرت شجریان در تبریز به دلایل ناشناخته و عدم تفاهم مدیران اجرایی برنامه و نمایشگاه بین‌المللی تبریز صورت گرفته است.

بلیت‌های کنسرت شجریان در دوبی قرار است در داخل ایران نیز به فروش برسد. قیمت بلیت‌های این اجرا ۱۵۰ و ۳۰۰ درهم امارات عربی متحده (حدود بیست و چهل پوند) در نظر گرفته شده و فروش اینترنتی آن از دوشنبه آغاز شده است.

همچنین گزارش کامل کارگاه آموزش آواز که از سوی استاد شجریان و با حمایت فرهنگستان هنر ایران برگزار شد، به همراه اسامی برگزیدگان ۳۰ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری آسمان ارائه شد.

استاد شجریان از بین بیش از سیصد هنرجو که در کارگاه‌های او شرکت کرده بودند، سیزده نفر را برای آموزش معرفی خواهد کرد.

دور اول برگزاری نخستین کارگاه آموزش آواز استاد شجریان که چهارم اسفندماه سال گذشته برگزار شد به مباحثی پیرامون تکنیک، صدا سازی و شیوه های مختلف آوازی اختصاص داشت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ